twitter home tumblr follow

melayu

Assalamualaikum





post ni bukan untuk semua melayu lah. untuk sesetengah ye, sesetengah. or segelintir..sesuku..whatever lah -.- ok semalam aku pergi pavilion. tbh aku tak suka pergi pavilion, lagi lagi part pavilion yang kat luar dimana kat situ ada club lah pub etc. tapi semalam aku terpaksa lalu sana sebab nak pergi valet parking. tak terkejut lah bila aku nampak kat luar tu ada macam macam jenis melayu. ada yang lelaki ngan perempuan together gether, ada yang pakai skirt pendek gila mengalahkan Sistar pegh, ada yang hisap rokok.perempuan ok, perempuan hisap rokok. and aku ada nampak satu orang ni, pakai tudung, tapi hisap rokok. wow


semalam dah lah aku bad mood gila sebab entah lah, lepas tu aku pissed off gila ngan orang melayu ni. semua bagi aku macam tak sedar diri. bila aku tengok orang yang macam ni kan, otak aku start terfikir "macam mana lah korang kat judgement day nanti". orang bukan melayu pun selalu pakai baju, and short. tapi ni melayu pakai baju ketat yang skirt pendek gila wow. aku rasa Malaysia bukan lagi negara yang boleh dikatakan penduduk yang ada adab. and yeh kebanyakan yang tak ada adab semua melayu.


sia sia kalau orang macam tu mati kat tempat yang macam tu lol. ni semua fikir pasal dunia, yelah enjoy enjoy. nanti bila susah, baru nak ingat tuhan. apa je. lelaki pun sama jugak, tindik telinga hahah ye lah, melayu kan? pastu aurat bukan susah nak jaga, ni ada yang pakai seluar atas lutut. bersyukur ah aurat korang senang nak jaga. and aku tak penah kot nampak rempit and rempit punya partner cina ke india ke iban ke semua melayu weh. aku tahu aku as orang melayu pun aku taklah perfect, tapi aku just nak luahkan apa yang aku rasa. dah lah fikir pasal benda ni buatkan aku sakit hati je k bye



melayu a.k.a Islam







Old | New